Uplatnění práva z vadného plnění

1.     Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců (dále jen „záruční doba“) od převzetí věci kupujícím a práva z vadného plnění se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Práva z vady lze uplatnit na adrese provozovny prodávajícího, a to Dělnická 5, 170 00 Praha 7, případně i prostřednictvím dalších kontaktů, které prodávající kupujícímu za tímto účelem sdělí.

2.     Spotřební zboží, u kterého je záruční doba prodloužena, je takto výslovně označeno spolu s uvedením trvání prodloužené záruční doby.

3.     Kupující je povinen při převzetí zboží toto bezodkladně prohlédnout a ověřit zdali bylo doručeno bez vad. Zjistí-li kupující při převzetí zboží či později při jeho používání vady, musí je uplatnit u prodávajícího bez zbytečného odkladu, pokud mu svědčí právo k jejich uplatnění. Pokud zboží bude při převzetí vykazovat porušený obal či znehodnocení zásilky, kupující má právo toto zboží nepřebrat.

4.     Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je při převzetí kupujícím ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad. V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen „rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.

5.     Při uplatnění práva z odpovědnosti za vady výrobků či při rozporu s kupní smlouvou (dále jen „reklamace") je kupující povinen prokazatelně doložit, že výrobek byl zakoupen u prodávajícího, např. dokladem o zakoupení, záručním listem, atd. Reklamace může být uplatněna např. osobně u prodávajícího, telefonicky, e-mailem, atd. Dále je nutné, aby kupující v případě reklamace výrobku předložil výrobek kompletní. Kupující bere na vědomí, že pro prodávajícího neplyne dle platné zákonné úpravy přímá povinnost informovat ho bez jeho součinnosti ve 30-ti denní lhůtě o způsobu vyřízení reklamace a kupující je tedy povinen se o stavu reklamace informovat sám, a to buďto v provozovně prodávajícího či na jeho kontaktech, uvedených na webu www.automedik.cz. Kupující s tímto postupem výslovně souhlasí. Pokud bude mít kupující zájem na tom, aby byl ze strany prodávajícího informován o stavu reklamace formou e-mailové zprávy, je povinen prodávajícímu sdělit příslušné kontaktní informace. Uvedením těchto kontaktních informací však nezaniká povinnost kupujícího informovat se u prodávajícího o stavu reklamace tak, jak je uvedeno výše a případné nezaslání informace o stavu reklamace ze strany prodávajícího tak neznamená porušení smluvní či zákonné povinnosti z jeho strany.

6.     Prodávající je povinen vyřídit řádně uplatněnou reklamaci nejpozději do 30-ti dnů ode dne uplatnění, včetně odstranění vady, pokud se nedohodne se spotřebitelem na lhůtě delší. V případě, že prodávající bude reklamovaný výrobek zasílat do autorizovaného servisu, může se po dohodě se spotřebitelem prodloužit lhůta k vyřízení reklamace o 14 dní.

7.     Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.

8.     Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.

9.     Kupující má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady.

10.   Zjistí-li prodávající po přijetí reklamace výrobku, že reklamace je neoprávněná, reklamaci zamítne nebo se dohodne s kupujícím na případném odstranění vady, které si již však hradí sám kupující.

11.   Prodávající nepřebírá odpovědnost za škody z neodborného používání produktů či neodborného servisu, stejně jako za škody způsobené vnějšími událostmi a chybnou manipulací. Na vady tohoto původu se nevztahuje ani poskytnutá záruka.

12.   Záruka se vztahuje na veškeré zjevné a skryté vady zboží, které nejsou slučitelné s funkčností zboží, jeho užitnými a estetickými vlastnostmi.


7. Záruka se nevztahuje:

1.     Na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním, u věcí prodávaných za nižší cenu se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána,

2.     Na vady vzniklé instalací a použitím, které bylo v rozporu s přiloženou dokumentací k danému výrobku (návod, montážní příručka, atd.)

3.     Na vady vzniklé neodborným nebo nepřiměřeným zacházením

4.     Na vady vzniklé elektrickým přepětím v rozvodné síti (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje),

5.     Na vady vzniklé nadměrným mechanickým opotřebením,

6.     Na zboží s porušenými ochrannými pečetěmi, informativními nálepkami, sériovými čísly atd..

7.     Při nevyzvednutí vyřízené reklamace do 14-ti dnů po termínu vyřízení nebo při nevyzvednutí výrobku v případě neoprávněné reklamace, účtujeme skladné ve výši 30,- Kč za každý započatý kalendářní den. Prodejce je oprávněn produkt nevydat, dokud nebude uhrazena celá částka za skladné či za případnou opravu domluvenou s kupujícím. V případě, že tato částka převýší aktuální prodejní cenu produktu je prodejce oprávněn produkt prodat a vzniklé náklady takto pokrýt.